Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

Cicloturism Deva – Caransebes – Resita – Anina – Oravita – Bazias – clisusa Dunarii – Orsova – Portile de Fier I – Baile Herculane – Parcul National Domogled Valea Cernei – Uricani – Lupeni – Petrosani – Calan – Deva

Traseu cu bicicletele Deva – Calan – Resita – Oravita – Anina – clisura Dunarii – Orsova – Petrosani – Deva

Acum 2 zile am reusit sa terminam in 4 zile un traseu pe care ni l-am propus sa-l realizam cu bicicletele (cicloturism – turism pe bicicleta). Am facut un traseu de peste 630 km dintre care 56 km cu masina de la Calan la Bautar. Eu am venit din Deva pana in Calan pe bicicleta. Mai departe am ajuns in aceeiasi seara pana dupa orasele Otelu Rosu si Caransebes. A doua zi am facut trecut prin orasul Resita (municipiul resedinta de judet al judetului Caras Severin), am trecut prin Anina si orasul Oravita si am ajuns pana in satul Bazias (locul unde se stabilesc cotele apelor Dunarii🙂 ), locul unde Dunarea atinge prima localitate pe pamant romanesc. Aici am innoptat si am continuat a doua zi pe Clisura Dunarii – am vazut Cazanele Mari si Cazanele Mici si am reusit sa ajungem in aceeasi zi pana in orasul port la Dunare – Orsova. Aici am innoptat, si urmatoarea zi m-am trezit mai devreme cu o ora fata de prietenul meu Oli si am deviat 32 de km si am vazut Portile de Fier I (16 km dus si 16 km intors), el intre timp plecand catre Baile Herculane, unde ne-am intalnit, am facut o poza statuii lui Hercule (pare mai degraba un om din neanthertal cu o bata / maciuca in mana, dupa parerea mea), am facut o baie in raul Cerna si o baie in apa termala de la 7 Izvoare, am trecut prin Parcul National Domogled Valea Cernei – lacul Prisaca, am depasit satul Cerna Sat si lacul Valea lui Iovan, imediat dupa acest lac am innoptat. Urmatoare zi am deviat 3 ore de la drumul nostru, deoarece nu exista nici un marcaj catre orasul Petrosani si am facut dreapta in loc de stanga la o intersectie, aici am pierdut timp pretios, dar am mancat si multe mure de padure. Aici am vazut varful Godeanu. Am aflat care este drumul bun de la oamenii care erau angajati ai Ocolului Silvic si erau insarcinati cu taierea copacilor pentru anumite firme. Zona este deplorabila fiindca se taie si se lasa copacii taiati pe albia raului si peste tot prin zona… Drumul nostru catre Petrosani a trecut prin muntii Valcan, am ajuns in orasul Campu lui Neag, Valea de Brazi am trecut in mai multe randuri podul peste raul Jiul de Vest , am ajuns in orasele Uricani si apoi Vulcan unde am mancat o pizza Quatro Formaggi fiecare la un restaurant, imi scapa numele, fiindca pizza si servirea a fost foarte buna, am mancat mai sus si 2 prajituri, una fiecare la cofetaria Lovendal din Vulcan, cofetaria foarte aranjata si cocheta, unde chiar se merita sa treceti, daca este in drumul vostru.
Am depasit orasul Vulcan, am trecut prin orasul Petrosani si de aici am urmat drumul catre Hateg si apoi catre Calan, Simeria si Deva, destinatia finala, unde am ajuns in jurul orei 23:20.

informatii detaliate despre acest traseu de cicloturism puteti gasi accesand aceasta pagina

 

Leave a Reply

