Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

Ultimul supravietuitor evreu din Dej al Holocaustului: “Ungurii ne-au deportat la Auschwitz, nu romanii!”

A văzut moartea cu ochii, şi-a văzut părinţii şi şase dintre fraţi murind la Auschwitz, de unde ea a reuşit să scape. La 88 de ani, Gabriela Matlay – tanti Ella – povesteşte pentru prima oară despre ororile Holocaustului.

Nici durerile, nici greutăţile, foamea ori pericolul de a-şi pierde viaţa nu par să fi lăsat urme pe chipul senin al bătrânicii de 88 de ani, care îşi duce zilele, singură, într-o căsuţă cochetă din Dej. Despre ororile trăite în timpul Holocaustului a refuzat să vorbească până acum.

„Am venit pe lume cu «talentul» de a vizualiza tot ce povestesc. Dacă mă întreabă cineva despre chinurile trăite în lagăr, mă văd din nou acolo. Până acum, am refuzat să vorbesc despre asta. Dar în curând mă voi duce şi eu, poate e mai bine să vorbesc“, explică bătrâna motivele pentru care a ales, până acum, tăcerea.

Trenul morţii

Începutul surghiunului a prins-o pe tânăra femeie, de doar 21 de ani, în inima Maramureşului, în Sighetu Marmaţiei.

Continuarea articolului il gasiti accesand urmatoarea adresa http://www.ziaristionline.ro/2011/06/21/ultimul-supravietuitor-evreu-din-dej-al-holocaustului-ungurii-ne-au-deportat-la-auschwitz-nu-romanii/

Leave a Reply

