Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

De ce scriu articole referitoare la maghiarii din România şi la iredentismul şi şovinismul lor (al unora dintre maghiari)

Străbunicii din partea tatălui meu au fost Ardeleni. Au trăit pe lângă oraşul Blaj din judeţul Alba. Maghiarii mi-au gonit străbunicii din Transilvania / Ardeal. Dar m-am întors în Ardel, la mine acasă ! Doriţi-vă autonomie, doriţi-vă ! Jucaţi-vă cu focul !

Am întâlnit şi maghiari care se declară români, cunosc limba română şi îşi apreciază ţara. Tatăl meu a avut prieten maghiar, eu am prieteni maghiari foarte buni. Deci nu am nimic împotriva lor. Nu am nimic cu învăţare în limba lor maternă. Mi se pare ceva normal. Le este destul de greu sa trăiască ştiind că nu sunt 100% români, că trăiesc într-o ţară care poate că nu îi apreciaza, care nu îi ajută. Totuşi mă gândesc că e un lucru ciudat să fii minoritar în propria ta ţară (judeţele Covana si Harghita), neglijat şi uitat de autorităţile din România (de la nivel înalt). Mi se pare ciudat ca maghiarii să cunoască doar limba maghiară şi să nu cunoască limba română, deşi sunt cetătenii acestei tari, şi au inclusiv dreptul de vot (ştiam că pentru a fi cetăţean român trebuie să cunoşti limba română şi să ai cunoştinte despre istoria României, etc.).

Problema atunci este ca li s-au acordat prea multe drepturi, şi autorităţile trebuie să facă ceva să îndrepte aceste lucruri. Românii au ajuns sa fie discrimaţi de minorităţi (minoritatea secuiască sau minoritate maghiară) în propria lor ţară. Asta este foarte revoltător ! Nu avem un stat care să protejeze drepturile românilor !

2 responses to “De ce scriu articole referitoare la maghiarii din România şi la iredentismul şi şovinismul lor (al unora dintre maghiari)

  1. Pingback: De ce scriu articole referitoare la maghiarii din România şi la iredentismul şi şovinismul lor (al unora dintre maghiari) | WIT.ro

  2. mitu June 11, 2011 at 22:45

    Adevarat,romanii sunt discriminati in Romania atat la scoala cat si in comunitate, si nu numai in Harghita si Covasna ci si in Bihor si in alte judete (in localitatile unde maghiarii sunt majoritari)

Leave a Reply

