Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

Oamenii si reflexia presedintelui tarii si a statului sau

Ne place sau nu, avem conducatorii pe care ii meritam. Ei sunt reflexia marii majoritatii ai acestei tari. Ca se numeste Iliescu, Constantinescu sau Basescu, e totuna. Putea sa se numeasca Marinescu si sa aiba trasaturile de caracter ale lui Basescu.

Dumnezeu spune in Biblie ca trebuie sa ne supunem stapanirii, fiindca stapanirea este data de Dumnezeu. (Asta pana in momentul in care stapanirea ataca legile lui Dumnezeu.)

Daca oamenii sunt 90% croiti pe un calapod, atunci cum poate fi stapanirea sa fie altfel… ? Pai se oglindeste in statul pe care il avem. In Parlament, in Guvern, in Presedintie… etc. Ce putem sa asteptam mai mult de la ei / sau ele ca institutii, daca de la noi insine nu ne putem astepta la mare lucru.

Unii romani se intreaba de ce romanii care emigreaza respecta legile tarii de adoptie, desi unii dintre ei nu o fac in tara natala. Pai acolo unde sunt 90% (sa zicem) dintre cetateni invatati cu niste reguli / legi, etc. (bastinasi), altele decat in tara natala, care se si aplica, si sunt si de bun simt, atunci le va respecta si el, nu neaparat de voie, ci mai mult de nevoie. Altfel este exclus din societate, si care ar mai fi rostul pentru care ar mai sta in aceea tara ?
Concluzia este ca respecti legile si oamenii din aceea tara, la inceput de nevoie, iar in timp (puterea obisnuintei) si de voie. Incepe sa-ti placa acele reguli, acele legi, deja te schimbi, te transformi.

Intr-un articol va povesteam despre un prieten de-al meu care acum lucreaza ca inginer la Airbus in Germania. In Romania arunca gunoiul pe strada cu o nonsalanta infioratoare. Nu ii spuneam asta, desi ca prieten ar fi trebuit sa o fac (totusi ii respectam alegerea). Nu cred totusi ca in Germania mai procedeaza asa, cel putin acum. Aia este o tara care merita respectul lui. Romania poate sa se infunde in gunoaie, cui ii pasa.

Depinde de doza fiecaruia de respect, nu pentru ceilalti, cat mai mult pentru sine insusi. Poate sa fie o mare de mizerie. Nu arunci mizeria in locurile publice (alte locuri, etc.), fiindca te respecti pe tine, iti respecti principiile si credinta. Nu renunti la ele chiar daca alti o fac ! Este si un exercitiu de vointa, pe care nu multi sunt dispusi sa-l faca, de voie.

Deci (o alta concluzie) in concluzie nu trebuie sa ne plangem de situatia noastra, ci sa o acceptam cu calm si pace (pace in inima si in suflet, si cu credinta), si sa speram ca, intr-o zi, oamenii vor intelege ca schimbarea este un pas care trebuie facut pentru a ne schimba, atat noi cat si presedintele, si guvernul sau parlamentul.

Ele vor ramane la fel si peste 100 de ani, daca noi nu ne schimbam. Copiii nostri, si copiii copiilor nostri… vor avea parte de aceeasi conducatori, cu un alt nume. Nimeni nu va fi vinovat. Ei nu sunt vinovati si nici noi nu suntem vinovati. Sunt doar alegerile noastre ! Niciodata nu trebuie sa ne para rau de alegerile pe care le facem. Cel mai important este sa vrem sa facem niste alegeri, sa fim activi. Asta este rostul vietii !

Cateva dintre parerile proprii. Sper ca nu v-am plictisit…🙂
(renunt la diacritice articolul acesta)

12 responses to “Oamenii si reflexia presedintelui tarii si a statului sau

  1. Pingback: Oamenii si reflexia presedintelui tarii si a statului sau | WIT.ro

  2. Motanul Incaltat June 2, 2011 at 16:18

    Pe mine nu m-a plictisit postarea aceasta.🙂

  3. LuxDesign28 June 2, 2011 at 16:27

    Oricum trebuie sa recunosc ca Basescu este un pic mai bun decat precedesorii sai. Dar vorba aia, “cu o floare nu se face primavara”. Incep sa folosesc expresii stereotipe, dar cateodata asa se intelege cel mai bine ce vrei sa transmiti.
    Multumesc pentru parere🙂

  4. Motanul Incaltat June 2, 2011 at 16:31

    “Deci (o alta concluzie) in concluzie nu trebuie sa ne plangem de situatia noastra, ci sa o acceptam cu calm si pace (pace in inima si in suflet, si cu credinta), si sa speram ca, intr-o zi, oamenii vor intelege ca schimbarea este un pas care trebuie facut pentru a ne schimba, atat noi cat si presedintele, si guvernul sau parlamentul.”

    Dar cum credeti ca se pot schimba, transforma oamenii de aici, aici, nu in alta parte?
    Pentru ca cei care emigreaza inteleg ca, in viziunea Dvs., se schimba, se transforma pentru ca:

    “Pai acolo unde sunt 90% (sa zicem) dintre cetateni invatati cu niste reguli / legi, etc. (bastinasi), altele decat in tara natala, care se si aplica, si sunt si de bun simt, atunci le va respecta si el, nu neaparat de voie, ci mai mult de nevoie. Altfel este exclus din societate, si care ar mai fi rostul pentru care ar mai sta in aceea tara ?
    Concluzia este ca respecti legile si oamenii din aceea tara, la inceput de nevoie, iar in timp (puterea obisnuintei) si de voie. Incepe sa-ti placa acele reguli, acele legi, deja te schimbi, te transformi.”

    • LuxDesign28 June 2, 2011 at 16:51

      Da, asa este, pe noi ne intereseaza Romania ! Aici este problema. Probabil ca un raspuns, daca nu singurul ar fi intoarcerea la Dumnezeu (in adevarul sens al cuvantului).🙂 Stiu ca nu este o discutie despre religie, totusi nu-mi dau seama care ar putea fi rezolvarea unei probleme care persista de multi ani.

      Cum vad eu Romania – Ca un caine care se tot invarte in jurul propriei cozi, si nu reuseste sa si-o prinda. Dar e bine ca incercam. Toate institutiile statului intra intr-un cerc vicios.

      Discutam cu un domn, cu o anumita experienta de viata referitor la cercul vicios in care intra parlamentarii… Si povesteam referitor la faptul ca parlamentul x sprija parlamentarul y, desi teoretic ar trebui sa aiba fiecare alte platforme politice (pe cele ale partidului din care face parte), alta gandire, alta strategie, alta viziune. Si atunci te gandesti ca ceva nu este in regula… eu de exemplu ma gandesc ca 98% dintre parlamentari sunt mafioti si ca si noi sositi in parlament vor fi “contaminati” si cercul vicios de mai sus reincepe…

      Acest fenomen sa presupunem ca exista, problema este cum se iese din el. Domnul in cauza imi povestea despre o tara din Asia… Azerbaijan sau nu mai stiu ce tara… asta are mai putina importanta. Mai important este ce spunea, si anume ca intr-o zi presedintele a disponibilizat toti politistii si a instituit stare de urgenta, iar armata a preluat atributiile politistilor. Nu stiu daca asta ar fi o solutie pentru Romania…

      Dansul mai spune ca oamenii care intra in parlament, nu prea mai sunt saraci, iar daca cotizeaza la partid, oricare ar fi acela, trebuie sa-si recupereze investitia. Asa ca la sfarsit din democratia noastra (demos – putere kratos – in mainile poporului) se alege praful.

      Fiindca atunci cand se ajunge la afaceri in cercurile de sus, numai demos kratos nu se mai numeste nu ?🙂

      • Motanul Incaltat June 2, 2011 at 17:20

        S-ar putea spune ca ar fi o solutie nedemocratica. Dar nu cred ca ar fi o solutie. Daca vorbim de solutii, cred ca ar trebui solutii democratice, nu de natura dictatoriala.
        Eu, spre exemplu, nu stiu cati parlamentari sunt mafioti si cati nu. Chestia asta ca 98% dintre ei ar fi mafioti nu e verificabila. Dar e indusa, caci altfel oamenii n-ar gandi asa (deoarece cred ca nu numai Dvs. ganditi asa). In politica exista, se fac si aliante, iar lucrul asta se intampla si in tarile dezvoltate, unde exista democratie, nu numai la noi. Democratia se bazeaza pe libertate si toleranta. De ce doi oameni n-ar avea si puncte de vedere comune? A te rezuma numai la platforma politica a partidului, numai si numai la poztia partidului este ca si cum partidul e infailibil. Ei, cateodata si partidul mai poate gresi, si oamenii mai gresesc. Pentru ca si partidul tot din oameni este compus. O gandire in termeni acestia – “Partidul nu poate gresi!” – mi se pare a fi de expresie totalitara. Caci de aici ar rezulta imediat ca cel care conduce partidul nu poate gresi. Din aceasta cauza e de preferat o dezbatere democratica si o luare de decizii in consecinta, tot democratic.

      • LuxDesign28 June 2, 2011 at 17:44

        Asa este, nu este verificabila (referitor la cei 98%). Si aveti si dreptate in ceea ce spuneti. Dar cand in Parlament se fraudeaza voturile si nu se ia nici o pozitie… Atunci ce as putea sa gandesc… ? Cand chestia asta cu fraudarea devine un obicei… Incepi sa te intrebi daca nu toti sunt o apa si un pamant. Nu a fost condamnat nici un parlamentar pana acum, etc. Nu sunt partinitor, nu tin cu nici un partid, in mod special. Si aveti dreptate ca oamenii sunt oameni, si trebuie sa o faca fara vreo interventie din partea partidului. Dar atunci care mai este rostul acelei platforme pe care oamenii se asteapta ca cel care a fost trimis in parlament sa o respecte.

        Fluturam hartii (platforme ale partidelor) prin fata oamenilor doar de dragul de a ajunge intr-o institutie care va afecta cetatenii tarii ? Oamenii aceia automat ar trebui sa nu mai faca parte din parlament si ar trebui organizate din nou alegeri. Fiindca nu mai sunt reprezentativi pentru cetateni ! Nu discutam despre Parlament ca despre Primarie. Acolo este ales atat un om cat si un partid, deci intr-o mica masura este si datoria partidului sa aiba grija de membrii sai.

      • Motanul Incaltat June 2, 2011 at 18:08

        “Incepi sa te intrebi daca nu toti sunt o apa si un pamant.” – aici va dau eu dreptate😆
        O democratie, pentru ca sa se maturizeze, cere timp. Fata de anii ’90 democratia noastra cred ca s-a mai maturizat destul de mult. Ganditi-va la CPUN… O formare doctrinara, daca pot sa ma exprim astfel, a partidelor, la fel – cere timp. Ganditi-va la PDL care a trecut de la stanga esicherului politic, caci era un partid de stanga, la dreapta esicherului politic. Pe de alta parte, dupa parerea mea, liberalismul, la noi, nu cred ca este dezvoltat suficient. Nu ca nu ar fi multe firme, dar… Sa nu uitam faptul ca s-a pornit de la un sistem si un regim totalitar, cel comunist. In Romania erau, la momentul 1989, 4 milioane de membrii PCR – partid stat, clar. Sunt si mentalitati care persista, si pe undeva este normal sa fie asa. Nu te poti schimba de pe o noapte pe alta. Uitati-va, ca sa dau un nou exemplu, la USL, care e o alianta electorala, fara o baza doctrinara. Atat Antonescu, cat si Ponta, au respins social-liberalismul ca fundament doctrinar comun.
        Exista si cauze economice care au efect auspra situatiei sociale si politice. Este clar ca nu avem o economie dezvoltata, exista saracie, lucru ce determina societatii un profil de stanga mult mai accentuat. Dupa parerea mea, capitalismul inca nu e dezvoltat la noi. Nu spun ca n-ar exista. Dar PIB-ul tarii confirma lucrul asta, desi avem economie de piata. Iata de ce PSD ramane un partid important si cel mai mare de pe scena noastra politica. Pe vremea guvernarii Tariceanu, deci un liberal, au fost angajati 500.000 de oameni la stat, in loc sa fie angajati in sectorul privat. Lucru din care s-ar putea deduce ca sectorul privat nu are inca puterea de absorbite a unei asemenea forte de munca, mare. Si nu e de mirare daca la noi s-a mers pe o dezvoltare bazata pe IMM-uri si s-a dezvoltat mai putin, mult mai putin o cultura corporatista, legata de corporatii mari, intreprinderi mari, care sa preia o mare parte din forta de munca. De aceea statul joaca inca un mare rol in acest sens.

      • LuxDesign28 June 2, 2011 at 18:22

        Sunt de acord cu aceste lucruri 100%. Mentalitatile se vor modifica odata cu aparitia altor oameni in prim plan. Totusi este pacat fiindca se pierd si anumiti oameni, oameni cu anumite conceptii sanatoase despre viata, nu zic despre politica de inainte de 89′, cu care nu eram de acord. Dar anumite mentalitati sanatoase de viata existau, chiar si atunci. Anumite “innoiri” mi se par totusi nepotrivite. Nu stiu sa dau exemple acum, dar o voi face. Probabil ca sunt pe jumatate conservator…🙂

        Si refereritor la piata libera. Cel mai mult imi place “piata libera” care exista intr-o piata traditionala (piata unde taranii sau asa zisii tarani isi vand produsele), unde chiar 90% dintre vanzatori au aceleasi preturi, cel putin asa este in Deva. Ala mi se pare cel mai bun (contra) exemplu de evolutie a pietei libere in Romania.

      • Motanul Incaltat June 2, 2011 at 18:40

        “Anumite “innoiri” mi se par totusi nepotrivite.”. Cred ca va inteleg. Dar innoirile sunt inevitabile. Aici cred ca este vorba de interactiunea noastra cu alte tari, cu alte culturi. Ganditi-va la libera circulatie la persoanelor, la internet, la faptul ca suntem in Uniunea Europeana, la faptul ca suntem in ceea ce se cheama Lumea Libera. Mai ales acum, cand descoperirile stiintifice au atins un inalt grad de dezvoltare, mai ales in domeniul comunicatiilor (telefonia mobila ar fi un exemplu, dar ganditi-va ca ai si internet pe telefon), aceasta interactiune cu altii este de neevitat. Nu numai pentru noi. Nu numai noi suntem in aceasta situatie. Si atunci se schimba si mentalitatile de viata!
        Sa luam un cetatean arab, egiptean, care emigreaza in Franta (exemplul e intamplator). Stand acolo In Franta multi ani eu cred ca isi schimba mentalitatea. Nu vorbesc aici de teroristi si criminali. Ci de oameni cinstiti si de buna credinta, pentru ca sunt si arabi in acest fel. Pentru o doamna musulmana purtatul valului e un principiu sanatos de viata. In Franta lucrul acesta e contestat cu maxima vehementa de rerprezentantele autohtone ale sexului frumos, care vad in purtatul valului un simbol al lipsei de egalitate intre barbati si femei si o lipsa de emancipare a femeii. S-a dat o lege in Franta care interzice purtatul valului de catre femei. N-am auzit ca vreo doamna sau mai multe doamne de religie musulmana ar fi plecat din Franta datorita acestei legi… Interactiunea de care vorbeam mai sus…
        Si in trecut au existat astfel de interactiuni, nu atat de amplificate, poate, ca astazi. Am citit undeva o treaba foarte interesanta si anume ca in portul popular rusesc, la barbati, ar fi niste pantaloni foarte largi, precum shalvarii, la turci. Am aflat ca e o influenta turca in portul popular rusesc…

      • LuxDesign28 June 2, 2011 at 18:55

        Si noi avem influente in limba romana provenind de la limba turca bacsis, spaga🙂 dar si din limba rusa. E adevarat ca fara sa iti dai seama te transformi. Totusi sunt de parere ca anumite informatii trebuie sa le filtram, prin prisma propriilor noastre judecati. Nu putem accepta tot ce este din exterior ca fiind bun.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: