Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

Scump si ieftin, produse si servicii

Tocmai am discutat despre subiectul foarte actual legat de pret si de calitate. Tot ce este scump este invariabil si foarte bun ? Sunt de acord ca preturile ar trebui sa reflecte calitatea unui serviciu sau al unui produs !

Insa nu intotdeauna este asa🙂 . Va pot da si cateva exemple. Acum vreo 9 – 10 ani, eu impreuna cu sora mea aveam internet prin cablu, plateam cred 15$ / luna, era o suma frumusica, dar nu foarte mare. Tin minte ca prietenii mei veneau la noi sa-si mai verifice mailul, sa mai navigheze pe internet, etc. Tocmai trecusem de la internetul prin dial-up care iti scotea peri albi in cap…🙂

Dupa un timp am decis ca viteza nu ne multumeste si am hotarat sa trecem la o viteza superioara. Un pachet mai bun costa 200$. Ca si comparatie tatal nostru electrician de meserie, avand foarte multi ani in campul muncii si cu foarte multa experienta, a lucrat la: Casa Poporului, Peles, Sala Palatului, ambasada Romaniei la Sofia, Cotroceni, etc. castiga in momentul acela cred vreo 180 – 190$. In momentul cand efectiv am incercat sa ne folosim de avantajele unui internet mai bun am avut o mare surpriza🙂, internetul de 200 de $ mergea mai prost decat internetul de 15$.

L-am folosit doar o luna renuntand si trecand la pachetul pe care-l avusesem anterior. Nu vreau sa las impresia ca nu apreciez lucrurile de calitate (se prea poate ca acel pachet chiar sa fi mers mai bine, in cazul altor persoane, poate la noi din cauza unor factori pe care noi nu i-am identificat, a mers mai slab, nu stiu si nu acuz, doar prezint faptele cum s-au intamplat). Sunt de acord ca un lucru / un bun sau un serviciu care are un pret mai mare este, sau ar trebui sa fie si de calitate, insa acest lucru nu este intodeauna valabil.

Tin minte o faza cand lucram in Niro. Am lucrat o perioada in Niro in Bucuresti la o firma care avea cateva standuri. Vindeau trenninguri si alte produse de imbracaminte. Nu am prea multe amintiri de acolo, dar una mi-a ramas foarte bine intiparita in memorie🙂.

Tocmai fusesem trimis de la un stand la un altul cu o treaba minora. Si acolo vanzatorul imi povestea amuzat ca avea cateva tricouri pentru copii care nu se vindeau deloc. Acesta imi povestea cum a procedat ca sa le vanda pe toate. Nu stiu daca stiti dar se considera ca Niro chiar daca era langa complexul Europa, nu era Europa, si ar fi trebuit sa aiba lucruri mai de calitate (nu ca n-ar fi asa). Sa revenim… omul ca sa creasca vanzarile a marit pretul, lumea a crezut ca tricourile sunt mai de calitate, avand pretul mai mare si oamenii le-au cumparat.

In complexele comerciale Niro si Europa veneau oameni din toata tara sa cumpere marfa engros si sa o revanda aceeasi marfa en detail la magazinele proprii.

Nu zic ca produsele de firma ca Adidas, Nike, Puma, Gillette, etc. nu sunt de calitate. Dar zic ca si alte produse asemanatoare pot fi de aceeasi calitate de exemplu, dar la un pret mai rezonabil.

Leave a Reply

