Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

Se merita sa monetizam website-ul ?

Am cateva site-uri si mi le monetizez, fiindca gazduirea trebuie platita, alte servicii trebuiesc platite etc. etc. Am incercat trei retele de monetizare a website-urilor, care ofera un castig real. Unul ar fi AdBrite parca, nu mai tin minte fiindca si-au schimbat design-ul… dar am castigat vreo aproximativ 20$ cu ei acum 6 ani si ceva, apoi ar mai fi Neogen cu care am castigat aproximativ 100 RON (intr-o perioada mare de timp, si avand un trafic frumusel atunci – intre 50.000 si 80.000 vizitatori unici lunar) pentru care am platit un impozit de 50 RON la stat si mai este Google Adsense cu care chiar am castigat bani.🙂 Nu va voi spune cat dar intr-adevar ei au platit (si inca platesc oarecum mai bine) foarte bine pentru Romania.

Am incercat sincer si sisteme de afiliere dar totusi nu am castigat nimic, sincer nu am incredere in ele. Asta probabil ca este problema mea. Alti webmasteri probabil ca au castigat, nu pot sa discuta despre acest subiect, deoarece nu l-am folosit pe o perioada prea indelungata, considerand ca aceste sisteme de afiliere castiga reclama gratuitaBrand Awareness – In mod normal, dupa parerea mea aceste sisteme trebuie sa plateasca o suma fixa de bani, indiferent daca vand sau nu vand produse in functie de traficul unui site, si abia apoi sa discute despre procent din vanzari. Desi pana acum dupa mai multe articole citite pe internet nu am gasit pe nimeni care sa confirme faptul ca s-ar castiga ceva din acest sistem.

Google Adsense a platit destul de bine pana la inceputul crizei. Castigurile corelate cu un trafic scazut totusi nu il mai fac sa fie chiar asa de “atragator”. Totusi trebuie sa recunosc ca inca ofera putin peste media din Romania.

Site-urile pe care le administrez sunt in marea lor majoritate site-uri de limba romana, dar ma bate gandul sa realizez si pagini web cu informatii in limba engleza. De proba am realizat o pagina pe internet special pentru a testa piata. Se plateste intr-adevar mai bine, desi dupa parerea mea nu suficient de bine. Se prea poate ca site-urile care discuta despre anumite domenii, site-urile nisate cum ar fi site-urile in engleza cu continut din domeniile: masini, haine, parfumuri pentru femei, etc. sa poata fi monetizate mult mai bine.

O problema mare a Google Adsense este in ultimul timp faptul ca ofera posbilitatea advertiserilor (cei care apeleaza la publicitatea prin intermediul Google Adwords) sa treaca in descriere si numere de telefon. Sunt de acord sa ajut si persoane prin anunturi umanitare, dar daca-mi monetizez site-ul nu-mi place sa mi se afiseze numere de telefon. E ca si cum imi pun la dispozitie spatiul pentru reclama gratuita. Daca am ales sa-mi monetizez site-ul inseamna ca am ales sa castig ceva de pe urma lui, nu sa fac acte de binefacere. Acest lucru il consider nedrept. Nu stiu care este parerea altor webmasteri despre acest subiect.

One response to “Se merita sa monetizam website-ul ?

  1. Stiri May 30, 2011 at 16:27

    Eu am incercat cu bursadereclama.ro !

Leave a Reply

