Blog informatii diverse

Scriu si comentez stiri aparute despre optimizare site-uri, politica, alte evenimente

Alergatul, beneficiile alergatului pentru sănătate

Alergatul sau joggingul (cum mai este cunoscut) şi beneficiile lui sunt cunoscute tuturor (aşa cred). Printre altele alergatul contribuie la producerea de endorfine care mai sunt cunoscuţi şi ca hormonii fericirii.

Ce sunt endorfinele ?
“Endorfinele constituie o clasa de compusi biochimici din categoria neurohormonilor, fiind sintetizate de catre hipofiza si hipotalamus sub forma unui precursor denumit proopiomelanocortina (POMC). Asemeni majoritatii hormonilor de natura polipeptidica, sinteza endorfinelor se face sub forma de prepro-hormon, reprezentat de POMC, care contine in structura sa secvente specifice ce vor fi clivate sub actiune enzimatica. Asadar, in urma modificarilor posttranslationale, din POMC prin scindarea in cadrul glandei pituitare vor rezulta endorfine, ACTH si MSH alaturi de hormonul beta-lipotrop.”

Sursa informaţie medicalstudent.ro accesaţi linkul pentru mai multe informaţii.

Alte efecte pozitive pe care le are alergatul asupra organismului sunt:
– contribuţia la întarirea musculaturii
deoarece aproape toti muşchii participă la proces
– o îmbunătăţire a sistemului respirator
– măreşte încrederea în puterile proprii
– ajută la depăşirea stărilor de depresie, anxietate, etc.
– reglarea tensiunii arteriale
– arderea grăsimilor / consumarea caloriilor
– reducerea apariţie bolilor cardivasculare
– întăreşte musculatura (musculatura in general si musculatura spatelui in special)
benefică pentru cei ce lucrează mult la calculator, şi cazul meu
Am preluat ceva informaţii despre alergat şi de aici totulpentrufemei.ro/sport/avantajele_si_dezavantajele_alergatului

Nu cunosc dacă sunt contraindicaţii pentru alergat, şi dacă toţi oamenii o pot face. Ideal ar fi să consultaţi un medic care să vă recomande dacă aveţi voie sau nu aveţi voie să practicaţi alergatul. În principiu alergatul este benefic tuturor.

Pentru femei este recomandat unui sutien special (pe lângă echipamentul obişnuit), deoarece alergatul le poate cauza probleme. Atât barbaţii cât şi femeile trebuie să poarte echipament special pentru alergat. De preferat este sa alergaţi pe pământ, deoarece asfaltul sau betonul vor pune serioase probleme ligamentelor şi tendoanelor picioarelor tale. Eu însumi am făcut o entorsă urâtă, alergând cu încălţăminte necorespunzătoare pe asfalt.

Vă recomand să citiţit mai multe informaţii despre terenul potrivit pe care ar trebui să alergaţi accesând următoarea adresa web – csid.ro

Pentru alergat o importanţă deosebită o are şi respiraţia. Trebuie să adaptaţi respiraţia în funcţie de nevoile proprii. Trebuie să respiraţi pe nas şi să expiraţi pe gură, deoarece în toate sezoanele dar mai ales vara gura vi se va usca, şi veti avea parte de o senzaţie neplacută. De preferat ca în timpul alergatului să fiţi concentraţi doar la alergat, să nu ascultaţi muzică şi să nu vorbiţi la telefon sau sa purtaţi discuţii cu prieteni, în caz că alergaţi în compania cuiva. De ce ? Fiindca veţi consuma energie inutilă suplimentară.

La fel de importantă este şi hidratarea, atât înainte dar mai ales dupa alergare. In perioadele calduroase trebuie sa ne hidratam cat mai bine, deoarece prin alergat ne deshidratam, proces care are loc prin transpiratie. Alaturi de hidratare un rol important il ocupa si alimentatia.

Înaintea alergării este bine să vă încălziţi. Nu faceţi alergarea înaintea efectuării unei încălziri. Mai multe despre acest subiect găsiţi accesând următorul link sanathon.ro incalzirea si revenirea dupa efort

Dacă sunteţi începător în primele zile este de preferat să alergaţi pe distanţe scurte pentru a vă învăţa corpul să se adapteze la noul efort depus.

Atenţie ! De reţinut – Revenirea din alergare se face treptat. Nu vă opriţi brusc din alergare. Din alergare vă opriţi prin trecerea graduală la mers normal obisnuit şi abia după ce vă reveniţi din efort vă puteţi opri efectiv.

Îmi place ce spune şi dl. dr. S. Damian referitor la alimentaţia dinaintea alergatului – “Toate cartile moderne de nutritie sportiva spun ca este important deficitul caloric general, si ca e mai important sa iti asiguri energie pentru efortul ce urmeaza sa il faci, decat sa nu mananci si apoi sa clachezi din cauza ca organismul are nevoie imediat de energie (iar metabolizarea lipidelor este un proces lent si greoi). In plus – hidratarea in timpul efortului este absolut esentiala…
Efectul efortului aerob este mult mai complex decat simplul consum energetic din perioada respectiva de efort – practic este stimulat metabolismul pe o perioada mult mai lunga…”
mai multe informaţii găsiţi accesând linkul topculturism.ro

Alergatul poate fi înlocuit cu succes cu mersul normal pe jos. În timpul alergatului se consumă mai multe calorii decât in timpului unui mers normal pe jos. De asemeni mai poate fi inlocuit cu succes cu înotul sau cu ciclismul.

alergat (10 km/h) – 900 calorii/ora
inot (viteza medie) – 270 calorii/ora
tenis (simplu) – 400 calorii/ora
schi fond – 700 calorii/ora
mers pe jos (5 km/h) – 200 calorii/ora
ciclism (10 km/h) – 240 calorii/ora
Pentru a afla mai multe despre calorii, vizitaţi rubrica alimentaţie şi conţinutul caloric al alimentelor.

Oarecum pot să spun ca vorbesc din experienţă, am practicat sportul numit caiac canoe la juniori la clubul CSM Steaua Bucuresti pe timpul liceului, timp de un an de zile. Nu am avut participari la competiţii deoarece intenţia mea nu a fost să mă dedic întru-totul sportului de performanţă, dar mi-a plăcut întodeauna să practic sportul fie ca s-a numit: alergat, înot, cliclism, mers pe munte (dacă poate fi considerat un sport în sine) etc.

O importanţă deosebită o au şi odihna şi masajul sau automasajul, în funcţie de posibilităţi.

Dacă vreţi să aduceţi completări sau îmbunătăţiri acestui articol sunteţi benevenite comentariile voastre.

One response to “Alergatul, beneficiile alergatului pentru sănătate

  1. Pingback: Înotul, stiluri înot şi beneficii pentru sănătate « Luxdesign28's Blog web design SEO SEM internet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: